با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران
تاثیر محیط تکنولوژی بر توسعه بازاریابی لیگ برتر کشتی ایران

فرزاد خراسانی ساسی کلومی؛ معصومه کلاته سیفری؛ مرتضی دوستی

دوره 10، شماره 4 ، تیر 1402

https://doi.org/10.30473/jsm.2022.62868.1597

چکیده
  پژوهش حاضر تأثیر محیط تکنولوژی بر توسعه بازاریابی در لیگ برتر کشتی بود. جامعه پژوهش شامل، 16 نفر از مسئولین، کشتی‌گیران، مدیران هیئت کشتی، مربیان و اسپانسرها می‌باشد. روش نمونه‌گیری هدفمند و در دسترس بود. ابزار جمع‌آوری داده‌ها مصاحبه نیمه ساختاریافته و بررسی ادبیات پژوهش بود. مجموعه کدها و مفاهیمی طی کدگذاری باز جمع‌آوری و مقوله‌های ...  بیشتر

شناسایی و اولویت‌بندی فرصت‌های کارآفرینانه ورزشی با رویکرد رسانه‌ ورزشی

تقی عاشوری؛ مرتضی دوستی؛ محمد حسین رضوی؛ ابوالحسن حسینی

دوره 10، شماره 2 ، دی 1401، ، صفحه 85-102

چکیده
  ﻫﺪف پژوهش ﺣﺎﺿﺮ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و اولویت‌بندی فرصت‌های کارآفرینی ورزشی در حوزۀ رسانه‌ها اﺳﺖ. روش پژوهش از نظر راهبرد، آﻣﯿﺨﺘﻪ (کیفی و کمّی)، با طرح اکتشافی-متوالی و هدف کاربردی-توسعه‌ای است. جامعه‌ی آماری در بخش کیفی: با نمونه‌گیری هدفمند به روش نظری، 17 تن از اساتید و پژوهشگران مدیریت ورزشی در حوزۀ رسانه‌ها و بخش کمّی: با نمونه‌گیری ...  بیشتر

برآورد ارزش اقتصادی آگهی های تبلیغاتی برنامه نود برای صدا و سیما

علی محسنی فر؛ مرتضی دوستی

دوره 9، شماره 1 ، آبان 1400، ، صفحه 47-57

https://doi.org/10.30473/jsm.2021.55012.1454

چکیده
  تبلیغات به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر بازاریابی نوین، محور اصلی برای جهت دادن به عقاید، نگرش و انتظارات مشتریان و درنهایت بروز یک واکنش رفتاری که خرید محصول موردنظر می‌باشد، مطرح است. از این‌رو هدف از پژوهش حاضر برآورد ارزش اقتصادی آگهی های تبلیغاتی برنامه نود برای صدا و سیما بود. این پژوهش کاربردی و روش جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها ...  بیشتر